en torsdag, en johanna

Sitter och lyssnar på "Goodmorning starshine" nu, en av alla sjukt bra låtar från Hair- som vi, alla musikelever förövrigt ska sätta upp till våren. Idag hade vi kick-off med alla som kommer vara medverkande och jag tycker det ska bli så väldigt roligt att sätta igång med detta megaprojekt=) Min roll blev Bergers mor, som han under en kort scen besöker för att få pengar- en mycket viktig roll om du skulle fråga mig. Hehe jag är bara glad att jag får öppna munnen med annat syfte än sång på musikalen, peace!

Åh va jag älskar mitt liv den här veckan! I största allmänhet faktiskt=) Får man säga så? Jag tycker om att känna sig nöjd med sin tillvaro och om man mår bra så får allt en tendes att blir bra. Man mår bra av att ha bra, fina människor runt om sig, tack för det. Jag ser fram emot att avsluta den här ovanligt bra veckan med en bra helg med mina vänner. Daniel kommer hem från sin tripp till värmen imorgon och det skall firas med glögg och pepparkakor hemma hos Christy såklart=) Sen på lördag bär det av till Stina i Hamburgsund för en vin/mat/jacizzi-kväll med Liza och Joie.. Man behöver en bra helg för att klara av en tuff vecka- att bara få slappa framför 45 filmer en helg är en grymt bra helg och den lever man lätt på hela vägen till fredagen. Det finns många varianter till en bra helg men framför allt hoppas jag att du får en bra helg! (hehe smörigt)

Inte långt kvar till jul nu..... jullåter får mig att komma in i någonslags julharmoni som man bara har sådär lagom runt jul (konstigt nog hehe) Jag ser fram emot att kunna glatt säga "God Jul!" till folk på stan, så där trevligt och vänligt som det bara är runt jul. Stämningen- jullyckan och julglädjen. Alla går runt med leenden på läpparna och någon står och delar ut glögg i ett hörn. I ett annat hörn står det är liten kör med tomteluvor och sjunger att dom önskar folket en god jul. Visst är det så i Uddevalla också och inte bara i filmer? Har jag fel?

simma lugnt/johanna


Kommentarer
Postat av: Kajsa

tack hörru :D..ja det kommer bli så sjuuukt kul att sätta igång! :D.. Let the sunshine in fan! :D

2008-11-07 @ 16:12:02
URL: http://kajsadelatorre.blogg.se/
Postat av: Emma

Musikal ska bli grymt kul! Ni får ha det för himla mysigt hos stina. Min helg tillbringas i sängen, jag har blivit sjuk. Himla skoj då.. Men hälsa alla! :) En kopp te nångång nästa vecka kanske? <3

2008-11-08 @ 17:33:06
URL: http://emmasvernling1.blogg.se/
Postat av: Kajsa

haha jupp, tågbanan är nu off dutie :P.. GÖTT! :D

2008-11-09 @ 15:52:24
URL: http://kajsadelatorre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0